Coraz szybsze tempo życia sprawia, że w codziennych obowiązkach ciężko wykonać pełną listę zadań, którą dzień wcześniej samodzielnie stworzyliśmy. Pomocne dla wielu zadań okazało się oddelegowywanie niektórych z obowiązków. To m.in. z tego powodu usługa concierge w ostatnich latach zyskała na tak ogromnej popularności. Czym jednak tak właściwie ona jest?
Jak znaleźć niedrogą usługę concierge?
Znaczenie i obowiązki concierge zmieniały się z biegiem czasu. Obecnie wykonują prawie każde zadanie dla menedżerów najwyższego szczebla, klientów VIP banków i hoteli, supergwiazd lub każdego, kto ma wystarczająco dużo pieniędzy, aby zlecić im swoją pracę. Concierge jest osobą lub firmą specjalizującą się w pomocy osobistej lub innych usługach pomocniczych, takich jak zarządzanie domem, style życia, transportem, planowaniem podróży itp., która świadczy spersonalizowane usługi swoim klientom. W praktyce chodzi o to, aby zaoszczędzić czas klienta poprzez wykonywanie jego rutynowych lub specjalistycznych zadań. Usługi concierge to dodatek do branży dóbr luksusowych. Wielu z nas pragnie albo więcej czasu, albo kogoś, kto może wykonać za nich pracę, podczas gdy my będziemy mogli poświęcić swój czas na rzeczy, które są dla nas po prostu ważne. Model biznesowy usług concierge doskonale wpisuje się w te potrzeby. Wcześniej concierge ograniczali swoje usługi do hoteli lub luksusowych apartamentowców i pomagali gościom w dokonywaniu rezerwacji, organizowaniu usług spa, polecaniu miejsc do odwiedzenia, rezerwowaniu transportu itp. Dziś te osoby i firmy poszły naprzód i wyspecjalizowały się w wielu zadaniach począwszy od ustawiania w kolejce biletów na koncerty lub wydarzenia specjalne, planowania wakacyjnego wyjazdu, robienia zakupów, rekomendacji i rezerwacji restauracji itp. Dodatkowym atutem jest fakt, że niedroga usługa concierge obejmuje wiele zadań pozwalając nam samym wykonywać tylko te najważniejsze.
Zarządzanie stylem życia to wyspecjalizowana usługa, w ramach której klient zleca swoje osobiste zadania, takie jak zarządzanie codziennymi sprawami, opieka nad domem, rezerwacje, zarządzanie wydarzeniami specjalnymi, zakupy itp. firmie lub profesjonaliście. Pracownicy takiej firmy wykorzystują swoją wiedzę, aby oszczędzać czas i zapewniać wyjątkowo spersonalizowane, luksusowe usługi swoim klientom.