Gdy chcemy zakomunikować klientom nasz najnowszy asortyment lub promocję, z pomocą przychodzi nam reklama. Oczywiście, istnieją najróżniejsze jej formy, jednak jedną z najpopularniejszych jest oczywiście film reklamowy. Jednak kręcenie go samemu nie jest dobrym pomysłem.
Produkcja filmów reklamowych – jak wygląda?
Gdy decydujemy się na film reklamowy, musimy wybrać agencję, która go dla nas zrealizuje. Jeśli mamy już usługodawcę, powinniśmy dowiedzieć się, jak wygląda cała procedura. Najpierw musimy przygotować brief – to leży po naszej stornie, choć agencje często mają listę pytań, którą przesyłają przed realizacją zlecenia. Tam zaznaczamy, na jakim rodzaju filmu nam zależy – czy ma być to krótka forma reklamowa czy może materiał w technologii 360 albo animacja. Przedstawiamy swoje pomysły i założenia, jeśli je mamy i rozmawiamy o nich z agencją. Potem nadchodzi czas pisania scenariusza. Oczywiście, na każdym etapie konsultowane jest to z nami. Jeśli w grę wchodzi kompleksowa produkcja filmów reklamowych, kolejnym stadium jest już sama realizacja. Jednak nie jest to bułka z masłem. Należy znaleźć odpowiednich aktorów – w tym celu najczęściej agencja albo korzysta z własnej bazy albo organizuje przesłuchania – przy czym ta opcja na pewno wiąże się z większymi kosztami. Oczywiście należy wynająć także studio nagraniowe i ekipę, która przygotuje plan i będzie odpowiadała za techniczną stronę przedsięwzięcia. Wtedy można przystąpić do nagrywania.
Nagrywanie filmu reklamowego nie jest sprawą łatwą, ale gdy powierzymy to profesjonalistom, przeprowadzą nas oni prze proces bez turbulencji. Dzięki temu będzie mogli cieszyć się reklamą i z pewnością nie zmarnujemy wykupionego czasu antenowego. A nasze działania przyniosą oczekiwane efekty.